Regulamin sklepu internetowego
Stara Fala – https://www.starafala.pl
§ 1
Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy działający pod adresem https://www.starafala.pl prowadzony jest
przez Strona B Miłosz Wośko wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej i posiadający numer identyfikacji podatkowej NIP
8522112618, REGON140562442 - Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców
korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz
zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za
pośrednictwem Sklepu.
§ 2
Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu,
której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową. - Sprzedawca – Miłosz Wośko prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Strona
B Miłosz Wośko, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP
8522112618, REGON140562442 - Klient – podmiot dokonujący zakupu Towarów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna
niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną,
wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu. - Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://www.starafala.pl
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach systemu
zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z
wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się
na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie. - Regulamin – regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli, które składa Klient za pomocą Formularza
Zamówienia, poprzez które zmierza do zawarcia Umowy Sprzedaży ze Sprzedawcą. - Formularz zamówienia – dostępny w Sklepie interaktywny formularz umożliwiający
złożenie przez Klienta Zamówienia, w szczególności poprzez wybór Towarów i
dodanie ich do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży. - Koszyk – podzespół oprogramowania Sklepu, który zawiera wybrane przez Klienta
Towary przeznaczone do zakupu, umożliwiający również modyfikację danych
Zamówienia, w szczególności ilości wybranych Towarów. - Towar – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma lub produkt cyfrowy będąca przedmiotem zawartej Umowy
Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą. - Wydarzenie – impreza kulturalna lub rozrywkowa, na którą Klient nabywa w Sklepie uprawniający do wstępu bilet.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawarta między Klientem a
Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy Stara Fala, ul. Mochnackiego 17 m 2, 02-041 Warszawa
- Adres e-mail Sprzedawcy zamowienia@starafala.pl
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów podanych w
niniejszym paragrafie.
§ 4
Informacje ogólne
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w
funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób
trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną
Klienta. - Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga rejestracji. Składanie zamówień przez
Klienta na Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest przez podanie
niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację
Zamówienia. - Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Towar
oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o
której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w
tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży. - Sklep zastrzega sobie prawo do przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych
i wyprzedaży lub wprowadzania w nich zmian. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu
na ceny Towarów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany
ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
§ 5
Zasady składania Zamówienia
- Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
- W celu złożenia Zamówienia należy:
a. wejść na stronę Sklepu https://www.starafala.pl;
b. wybrać Towar będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk
„Dodaj do koszyka”;
c. wypełnić Formularz zamówienia poprzez podanie danych odbiorcy
Zamówienia w tym adresu, na który ma nastąpić dostawa Towaru, wybrać
sposób dostarczenia Towaru;
d. kliknąć przycisk “Kupuję i płacę” oraz postępować z dalszymi wskazówkami na Stronie lub zawartymi w wiadomości E-mail,
e. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu
płatności, opłacić zamówienie, z zastrzeżeniem § 7.
§ 6
Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient dokonuje płatności przelewem na konto sprzedawcy w formie przedpłaty oraz
za pośrednictwem operatora płatności PayPal lub Przelewy 24. - Dostawa dokonana będzie za pośrednictwem Poczty Polskiej lub InPost, zgodnie z wyborem Klienta.
- W przypadku produktów cyfrowych, w tym biletów na wydarzenia, dostawa następuje na wskazany w zamówieniu mail.
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz metody płatności znajdują się
w paragrafie 8.
§ 7
Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta
Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia dostępnego w Sklepie
internetowym. - Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz
przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego
przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie Klientowi przez Sprzedawcę
wiadomości e-mail na podany adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co
najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia, o jego przyjęciu do
realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez
Klienta powyższej wiadomości e-mail, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między
Klientem a Sprzedawcą. - Klient obowiązany jest do dokonania płatności w ciągu 24 godzin od wysłania
zamówienia – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane. - Towar zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie do 4 dni roboczych od dnia
złożenia zamówienia, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania
Zamówienia. - W przypadku produktu cyfrowego , w szczególności biletu na Wydarzenie, dostawa nastąpi niezwłocznie.
- Początek biegu terminu dostawy Towaru do Klienta liczy się od dnia uznania
rachunku bankowego Sprzedawcy. - Dostawa Towaru odbywa się wyłącznie na terenie Polski. Możliwe jest wysłanie
zamówienia poza teren Polski po uprzednim kontakcie mailowym
zamowienia@starafala.pl i ustaleniu kosztów i sposobu wysyłki. - Dostawa Towaru do Klienta jest odpłatna. Koszty dostawy Towaru są wskazywane
Klientowi w trakcie składania Zamówienia. - Nabywca biletu na Wydarzenie wyraża zgodę na okazanie dokumentu tożsamości w trakcie kontroli biletów przed wydarzeniem. Dokument tożsamości musi być zgodny z danymi, które nabywca podał przy zakupie.
§ 8
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania
jakiejkolwiek przyczyny. - Prawo odstąpienia od umowy nie obejmuje biletów na wydarzenia kulturalne i rozrywkowe.
- Konsument może odstąpić od Umowy (z zastrzeżeniem pkt. 2), składając Sprzedawcy oświadczenie o
odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta na adres zamowienia@starafala.pl oświadczenia przed upływem tego terminu.Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. - Skutki odstąpienia od Umowy:
a. w przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą,
b. w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę,
c. zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami,
d. zwrot płatności nastąpi w ciągu 7 dni od dnia otrzymania Towaru przez Sprzedawcę, w stanie niepogorszonym,
e. Konsument powinien odesłać Towar na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni,
f. Konsument dokonuje zwrotu Towar na własny koszt i ryzyko. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi.
g. Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w przypadku gdy przedmiotem zawartej umowy są nagrania dźwiękowe lub wizualne dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
§ 9
Reklamacje i zwroty
1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Towary i bilety na wydarzenia
2. W przypadku biletów na Wydarzenia zwrot środków następuje jedynie w przypadku odwołania wydarzenia (automatycznie) lub zmiany jego daty (na życzenie Klienta)
3. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
4. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru, Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi, uregulowane w kodeksie cywilnym.
5. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
6. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
7. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć zwięzły opis wady, okoliczności jej wystąpienia(w tym jej datę), dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą Towaru.
8. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta zostało uznane za zasadne.
9. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
§ 10
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do
tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych
powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php. - Przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń przez Konsumenta to:
a. zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym
mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej
(Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu
wynikłego z Umowy zawartej na odległość ze Sprzedawcą,
b. zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z
art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014
r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania
mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu wynikłego z
Umowy zawartej na odległość ze Sprzedawcą,
c. uzyskanie bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a
Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego
(miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której
zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
§ 11
Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu
internetowego jest Sprzedawca. - Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu
internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę, także w celu marketingowym. Informacje na temat zbierania danych osobowych zawiera Polityka Prywatności. - Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w
Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży
skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 12
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych
przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w
zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego
Regulaminu. - W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu
cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach
konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.